Er zijn: 10 gasten online
 
http://ondernemerscollectief.nl
Wat kan een online CRM systeem voor jou betekenen?

Wat kan een online CRM systeem voor jou betekenen?

Hoe wordt je zo gespecialiseerd mogelijk in je Customer Relationship Management (CRM) dat relaties en klanten niet meer om je heen kunnen? Je gaat naar diverse beurzen om leads aan te spreken en connecties te maken. Ben je weer op kantoor aangekomen, vergeet je vervolgens contact op te nemen of kun je de contactgegevens ineens niet meer vinden. Niet bepaald handig. Wil je dit liever voorkomen? Een CRM programma helpt je om efficiënt en effectief je klantenbestand te beheren. In dit artikel vertellen wij wat een online CRM systeem voor jou kan betekenen.

Altijd up-to-date
Was je er al van op de hoogte dat het gebruik van SCRM, ofwel Social Customer Relationship management, aan het groeien is? Deze nieuwe functie zal, anders van in een Excel sheet, automatisch tot je beschikking komen in je online CRM systeem. Gezien het feit dat Social Media een steeds belangrijkere rol speelt in onze samenleving, is het goed om hier als bedrijf op in te spelen. Met SCRM kun je namelijk op een effectieve manier je klanten en relaties bereiken en hun gedrag analyseren. Zo kun je een trendsetter zijn, zonder je eerst in te hoeven lezen over de ontwikkelingen op jouw vakgebied en heb je doeltreffende interactie met je publiek.

Behaal hiermee je concurrentievoordeel
Mensen delen vaak nuttige informatie via Social Media. Hiermee kun je handig inspelen met je marketing. Een CRM systeem dat Social Media integreert, geeft je inzicht in je doelgroep en netwerk. Je precies wat ze doen en waar hun interesses liggen. Je bent dus precies op de hoogte van je markt. Hierdoor haal je alles eruit wat erin zit. Vergeet niet om via SCRM ook je concurrentie in de gaten te houden, zodat je ook hierop in kunt spelen.  Zet je je SCRM goed in, dan kun je hier een concurrentievoordeel mee behalen.

Offertes en facturen maken
Met de meeste CRM systemen heb je de mogelijkheid om offertes en facturen te maken en versturen. Op basis van de contactgegevens uit je CRM pakket stel je automatisch een offerte of factuur op. Wanneer je offerte is goedgekeurd en de deal rond is, is je factuur eenvoudig opgesteld en kun je hem direct versturen. Hiermee houd je een goed overzicht van je verkoopproces, van acquisitie tot het sluiten van de deal.

Een tweede geheugen
Zet een tweede geheugen in, om jouw hoofd op zijn tijd ook rust te gunnen. Met een CRM programma kun je reminders instellen voor bijvoorbeeld een opvolging van een nieuwe lead. Zo mis je straks geen enkele verkoopkans meer. Ook als je nog offertes hebt openstaan, kun je klanten met een simpele druk op de knop een reminder sturen. Heel efficiënt en tegelijkertijd ook wel prettig dat je dit niet allemaal zelf hoeft te onthouden.

Arjan Nieuwbeerta

Arjan Nieuwbeerta is Marketing Lead bij Appwiki. Appwiki is dé advieswebsite waar je als bedrijf en ondernemer de juiste bedrijfssoftware vindt en selecteert. Denk aan software op het gebied van boekhouding, urenregistratie, CRM, webshop en kassa. Door onze expertise met je te delen ontdek je de software die het beste bij je past. Dit helpt je tijd besparen en slimmer (online) te ondernemen.